BMW E46 serii 3 z pewnością może być uznany za samochód – sprawiający nam ogromną radość z jazdy. Mimo bardzo zadowalających osiągów oraz właściwości jezdnych – przed kupnem należy szczegółowo sprawdzić stan pojazdu. Poprzedni właściciele często nadmiernie eksploatowali te samochody, koszty napraw natomiast nie należą do szczególnie tanich.

BMW E46 posiada aluminiowe wielowahaczowe zawieszenie, które z pewnością lepiej jest szczegółowo sprawdzić przed kupnem na ścieżce diagnostycznej. Równie ważny okazuje się być stan dyferencjału. Zużyciu często ulegają poduszki – które zaniedbane – mogą prowadzić do awarii całego komponentu. Decydując się na BMW E46 możemy wybierać spośród ogromu jednostek silnikowych. Najmniejszą awaryjnością cechują się niewysilone motory oznaczone kodami: 316 i 318 (pojemność oby wynosi 1. 8 l). Jeżeli zależy nam na osiągach, warto zdecydować się na jednostkę 2. 8 – która oddaje kierowcy do dyspozycji 193 KM. Należy wspomnieć, iż silniki benzynowe dobrze znoszą instalację LPG.

Przy natłoku emocji podczas kupna – należy również zwrócić uwagę na wyposażenie. Wprawdzie pojazdy te zazwyczaj cechują się bogactwem pod tym względem, aczkolwiek w dalszym ciągu często możemy natknąć się na radio obsługujące jedynie kasety lub szyby opuszczane przy pomocy korbki. Na uwagę zasługuje również pokaźna ilość oferowanych nadwozi. Możemy zdecydować się na tradycyjnego sedana, pojemne kombi (które BMW nazywa touring), coupe o sportowym zacięciu lub niesamowicie zwrotny compact (hatchback).

BMW E46 może okazać się wysoce wdzięcznym samochodem, aczkolwiek pamiętajmy o jego sprawdzeniu najlepiej na ścieżce diagnostycznej i przy pomocy osoby znającej się na blacharce (na rynku wtórnym znajduje się ogrom powypadkowych modeli).